sunnuntai 12. helmikuuta 2017

Kuulumisia ja riimuja

Heips!
Piitkään aikaan ei ole tullut kunnon kuulumispäivittelyä tehtyä, joten ajattelin nyt sellaisen näpytellä. Ehkä lähinnä sen takia, että päässäni kuvittelen tämän olevan vähätöinen teksti tai jotakin. Tällä hetkellä on pari kunnon tekstiä tekeillä, mutta jotenkin niiden tekoon tarvitsee aivoja. Valitettavasti en jaksa tällä hetkellä aivojani rassata blogiteksteillä.
Mulla on motivaatiota ja intoa, aikaa ja energiaa taas ei. Lukiota ennen mulle varoiteltiin vähän kaikkea, ja kohautin vain harteitani tyyliin "kyllä mä siihen pystyn". Kauhistuttaa se, että kakkosvuoden sanotaan olevan raskain koska "silloin tapahtuu oikea opiskelu". No. Tällä hetkellä suoritan kahdeksaa kurssia, ja vapaa-aikaa ei oikeasti ole. Kun pääsen kotiin alkaa opiskelu, sitten syön, opiskelen lisää, hoidan koiraani, opiskelen ja käyn nukkumaan aivan liian myöhään. Joten on aika selvää, ettei mulla oikein ole pienoismallijutuille aikaa. Ja opiskelujen jälkeen ei jaksa käyttää aivoja vaan tulee tehtyä jotain aivotonta. Esimerkiksi katsottua netflixiä tai vaan luettua kirjaa.
Mutta, olen mä silti asioita viimeisen parin kuukauden aikana tehnyt. Kuvatodisteita ei isosta osasta ole sillä a) en koe keskeneräisten asioiden kuvaamista miellyttävänä (niistä ei saa mitään kauhean "taiteellisia" kuvia joten en jaksa edes vaivautua), b) jos ehdin jotain asiaa tehdä, en ehdi enkä jaksa ajatella kuvatodisteiden hankkimista ja c) vaikka todisteita olisin ottanut en jaksa niitä kuitenkaan editoida sillä mulla on muutakin editoitavaa.
Mutta, mitä sitten on tultu tehtyä?
Ostin vihdoin maaleja, jotta pääsen aloittamaan urani repainttauksen ja kustomoinnin kanssa. Lakkaa en löytänyt, massaa en ostanut. Aloitankin pelkällä maalaamisella. Tällä hetkellä pöydälläni on noin kaksikymmentä koiralelua jotka ovat uhrejani maalausyrityksissä. Kolme on saanut valkoisen maalin päälleen (koska en halunnut hukata maalia yhen maalattuani) ja yhdessä on kaksi oikeaa värikerrosta.
Olen suunnitellut ja haaveillut taidoista tehdä varusteita. (En tiedä pitäisikö tälle tunnustukselle itkeä vai nauraa.) Ja sitten olen miettinyt, että mitä malleja haluan ostaa.
Loin myös pienoismalleille instagram tilin! Siien pääsee klikkailemalla sivupalkista. Sinne tulen julkaisemaan lähinnä vain samoja kuvia kuin tänne blogiin. (Koska, ei mulla ole energiaa tai aikaa ottaa erillisiä kuvia instagramiin ja blogiin.) Sinne tulee korkeintaan lisäksi jotain huonoja puhelinkuvia (puhelimessani on surkea kamera) siitä mitä teen. Muuten käytän tuota tiliä lähinnä ollakseni kontaktissa myös ulkomaisten harrastajien kanssa.
Ja sitten, olen saanut aikaan kaksi traditional-riimua. Teen tosiaan lähinnä varusteita traditionaleille, sillä toistaiseksi minulla ei ole tarpeeksi hyviä materiaaleja pienempiä malleja varten. Muutenkin traditionaleja minulla on vähemmän, ja jotenkin tykkään enemmän tehdä niille tietoja, tehdä niille omia varusteitaan ynnä muuta. Traditionaleja on kuitenkin minulla vähemmän kuin muita malleja sillä, ne ovat kalliimpia ja vievät enemmän tilaa. Tein omat riimut kahdelle mallille. Santiagolle (Santiago Polo Pony) ja Sshamelessille (Sshameless++). Sshamelessin riimu on tähän mennessä paras tekemäni.


Mun pitäisi ostaa kunnon liimaa kuumaliiman sijaan, ja lisäksi ostaa hyvää kiiltävää rautalankaa. Ja erilaisia pihtejä. Valitettavasti kaikkeen ei ole rahaa, mutta kyllä mä joku päivä nekin ostan.
Afuze inspiroi mua postauksillaan yms tekemään varusteita sekä luomaan paremman säilytyssysteemin mun varusteille. Ehkä saan nää asiat aikaan pian!? (Ehkä jopa hiihtolomalla voisin välillä keskittyä suunnitelmieni vastaisesti muihinkin kun koulujuttuihin.)
Pitäisikö mun mielestänne nemmän tehdä kuulumispostauksia? Onko teillä idioottivarmoja vinkkejä sille, miten saan aikaa tehdä enemmän pienoismallijuttuja? (Siis muuta kuin, että nukkuisin vähemmän.)

2 kommenttia:

Hengissä ollaan

 Mitä tänä hiljaisuuden aikana olen puuhaillut? No, vähän kaikkea. Rakastan syksyä ja talvea, vihdoin on pimeää ja sääkin on inhimillinen. N...