torstai 21. toukokuuta 2020

Nykyhetkeen!

Koen varsin tarpeelliseksi nyt kirjoittaa ns. kuulumispostauksen. Onhan tässä kulunut aika kauan taukoiluissani. Vaikka nyt olen onneksi päivittänyt blogia jo jonkun verran niin haluan todella päivittää teidät nykytilanteeseen.

Easily Enchanting "Esteri", postausta tästä pojasta tulossa myöhemmin

Niin, mallailuni on kokenut paljon sitten syksyn, koska muukin elämäni on. Tällä hetkellä asiat ovat periaatteessa hyvin muussa elämässä; minua odottaa opiskelupaikka syksyllä, niin sanotun pääharrastukseni eli koirien suhteen asiat ovat kondiksessa ja mikä tämän blogin kannalta tärkeintä, minulla on mahikset mallailla satasella.

Mallini ovat puolen vuoden sisään kokeneet KAKSI muuttoa, ensin kerrostaloon ja sitten takaisin tänne äitini luokse omakotitaloon. Samassa kaupungissa ollaan silti pysytty. Nyt kuitenkin tänne takaisin muutettuani on minulla vielä entistä paremmat mahikset mallailla. Ensinnäkin huoneessani on peräti kaksi työpöytää. Toinen, pienempi, saa nyt olla pöytä opiskeluilleni ja kasveilleni. Toinen on ISO verrattuna siihen mitä olen tottunut. Se on mallailupöytä-nimeä kantava pöytä.
 
Kerrostaloasunnossa oli työpöytä jonkun aikaa tämän näköinen
 Tuolla ihanalla isolla pöydällä asustaa äitini ompelukone, joten minulla on jatkuva pääsy ompelukoneelle. Lisäksi siinä on ihana nivelletty pöytälamppu, jonka valon voin ohjata juuri sinne minne tarvitsen. Pöydällä olisi tilaa samalla kustomoida, tehdä varusteita ja kuvata, niin tilava se on. Olen aivan onnessani siitä ja rakastunut siihen!

Toki tämä huoneeni on kookas, täällä kun on kahdelle pöydälle tilaa niin, ettei tämä ole edes ahdas. Täällä mahtuu silti vaikka treenaamaan koirien kanssa. Mallikaappi on ihanasti mallailupöydän vieressä ja melko keskiössä täällä. Pystyn siis katselemaan mallejani paljon, se on asia jota arvostan. Lisäksi täällä on kaapissa tilaa kankaille, sängyn alla vanhoille schleich-talleille yms. Uhreille oma laatikko ja jopa useampi tyhjä hylly! Tyhjät hyllyt tosin ovat seinähyllyjä, ja enää en niille malleja aio laittaa, mutta tarkoitukseni on siirtää kirjahyllyistä tavaraa niihin ja omistaa malleille tilaa niistä. Kirjahyllyt ovat vankempaa tekoa ja ikean suosittua billy-sarjaa. Monella mallarilla on kyseisen sarjan hyllyt malleille, ja ovathan ne kätsät! Niihin saa ylös lisähyllyn ja lasiovetkin.

Kuvituskuvaa schleich-lehmästä. Kuvituskuvia pitäisi kuvata enemmän tällaisiinhöpöttelyjulkaisuihin
Täällä on siis tilaa ja mahdollisuuksia harrastaa. Tämän takia olen päättänyt toteuttaa erään pitkäaikaisen haaveeni ja rakentaa tallin skaalassa traditional. Puulevyä pitää siis hankkia, ja sitten isäpuoleni tekee tallille ulkokuoren. Sen jälkeen pääsen itse rakentamaan karsinoita yms. Suunnitelmia on jo runsaasti ja materiaalejakin olen hankkinut. Haaveilen kovasti tallista, jotta saan kuville taustaa ja muutoinkin lisää mallailuuni. Suunnitelmissa on kanssa kuunvaihteen jälkeen tilata nukkeja, ja modelliversumini alkaa muotoutua todella.

Olen erittäin innoissani kaikista suunnitelmistani ja mahdollisuuksistani. Nyt vielä, kun vietän kesän sairauslomalla kotona, on minulla aikaa mallailla.

Kuvituskuva
Kokoelmani koko on karttunut, siitä on suunnitteilla tarkempaa postausta ja pitäisi kokoelmasivujakin päivitellä. Ostin kauan haaveilemani Kodin ja classic-skaalan Malikin. Nyt mietin kovasti aivot savuten minkä mallin haluan seuraavaksi kartuttamaan kokoelmaani. Varsoja minulla ei vielä traditional-skaalassa ole, joten sellaiset houkuttelisivat. Voinko rukoilla pienoismallijumalilta, että Lahjakkaan varastoon tulisi haluamani setti pian?

Ajattelin, että teen kunnon huonekierroksen, jossa esittelen kunnolla miten harrastus on vallannut heti kunhan saan pari juttua kuntoon täällä. Pitää pistää esim tarvikelaatikko seinälle ja hankkia kankaille yms lisää säilytyskoreja. Lisäksi kirjahyllyni aion käydä läpi jotta saan niitä omistettua pienoismalleille! Näitä kuvia siis sitten kun on sen aika.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hengissä ollaan

 Mitä tänä hiljaisuuden aikana olen puuhaillut? No, vähän kaikkea. Rakastan syksyä ja talvea, vihdoin on pimeää ja sääkin on inhimillinen. N...